Lilongwé - Reisverslag uit Nkhata Bay, Malawi van Isabelle Verreckt - WaarBenJij.nu Lilongwé - Reisverslag uit Nkhata Bay, Malawi van Isabelle Verreckt - WaarBenJij.nu

Lilongwé

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

27 Februari 2008 | Malawi, Nkhata Bay

Na enkele uren vliegen zet ik eindelijk de eerste voet op Malawiaanse aardbodem. De lucht is warm. Buiten schijnt de zon, er staan bomen met prachtige bloemen. We worden opgewacht door een hoop mensen die ons vertellen wat we moeten doen. De bagage wordt wankel gestapeld in een pick-up. We worden zelf ook vervoerd door een rammelig vehikel. Bij iedere bobbel in de weg ben ik bang dat we een onderdeel zullen verliezen. We rijden langs een prachtig landschap, langs de kant van de weg lopen er vele mensen met bananen, koeien en andere spullen. De vrouwen dragen hun kindjes op hun rug gebonden. Er zijn fietsers die verschrikt opzij springen als we langskomen. We komen aan in de Korea Garden Lodge. Er is een zwembad, goed eten en westerse muziek. Vreselijk. Ik ben wel blij dat ik deze manier heb ik kans gekregen om een deel van de hoofdstad te zien. Ik houd van de sfeer die in de straten heerst. Alles is rustiger, behalve het verkeer. Het vervoer dat normaal voor ons gepland was, is er niet. We moeten wachten, een hele week. Ik voel me steeds meer als een westerse toerist. Het maakt me droevig om te zien hoeveel armoede hier is, mensen spreken je steeds aan op straat. Op straat in Lilongwe zijn er duizenden mensen die van alles proberen te verkopen gaande van telefoonkaarten, tekeningen, fruit, groenten, tot zelfs hondjes en katjes. Er mensen die luidkeels hun geloof aan het prediken zijn. Minibusjes worden volgestouwd met mensen, soms wordt er zelf tot enkele minuten voor vertrek nog aan gewerkt. Er zijn banken, boekenwinkels, gigantisch grote magazijnen volgestouwd met westers ogende producten, in de rijen lopen mensen met verschillende kleuren. Buiten de winkels en vele eettenten, met verschillende soorten voedsel (pizza, frietjes, rijst, nsima…), vind je hopen bedelende mensen, soms zonder benen. Marktjes volgepropt met allerhande lokale producten, waar je als westerling voortdurend wordt aangeklampt om dingen te kopen. Maar toch veel aangenamer dan de magazijnen met felle TL lichten en vol winkelende mensen. Lilongwe is ook prachtig, ik heb er enkele natuurparken bezocht met hyena’s, aapjes, slangen en krokodillen, vol met prachtige natuur, diverse planten en bloemen. Als het regent wordt het zand op de straten minder stoffig, de lucht wordt frisser en het groen fleuriger. Langs de wegen vind je mensen met bananen of andere goederen. Velen groeten vriendelijk als je langsloopt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Nkhata Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2008

Thuiskomst

20 Juni 2008

Toen

16 Juni 2008

Terug

02 Mei 2008

Een dag

02 Mei 2008

Franse les
Isabelle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 34038

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 29 September 2010

In the fields

05 Februari 2008 - 15 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: